پشتیانی:

(+98)936-5815252

آدرس فروشگاه:

تهران، میدان قدس

تقویت مژه و ابرو

تقویت مژه و ابرو

تقویت مژه و ابرو یکی از دغدغه های اصلی برخی از خانم ها و آقایان است. ابروها و مژه ها دو بخش مهم از محافظت از چشم هستند که تاثیر زیادی بر زیبایی و جذابیت کلی چهره افراد در هر سن و جنسیت دارند. برخی از افراد به طور طبیعی دارای ابروها و مژه های پرپشت هستند، در حالی که برخی دیگر به دلایل ژنتیکی و ارثی دارای مژه های نازک و ابروهای نازک تری هستند.

اما اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، ممکن است در مدت زمان کوتاه یا طولانی، ابروها و مژه هایتان ریزش کنند و به فکر تقویت مژه و ابرو باشید. اکثر افرادی که از این مشکل رنج می برند آن را جدی نمی گیرند و حداقل به همان اندازه هزینه می کنند. در صورت لزوم. آنقدر که برای درمان ریزش مو به تقویت مژه ها و ابروهای خود اهمیت نمی دهند.

دلیل این امر را می توان در باور مردم به ارثی بودن ریزش ابرو و مژه جستجو کرد. در نتیجه این باور فکر می کنند که برای درمان آن، تقویت مژه و ابرو کاری نمی توان انجام داد. اما حقیقت چیز دیگری است و دلایل زیادی برای ریزش مژه و ابرو وجود دارد که وراثت تنها یک مورد با احتمال کم در میان سایر عوامل تاثیرگذار است.

به گفته متخصصان این حوزه، موهای ابرو و مژه مانند موهای سر نیست که وابسته به هورمون ها و ژنتیک باشد. مهمترین دلیل این امر در بین جوانان عادات غذایی نادرست و استرس است. ریزش ابرو و مژه در افراد میانسال و مسن نیز ممکن است تحت تأثیر عوارض جانبی برخی داروها یا سیگار باشد.

به هر حال در هر سنی که هستید، باید تقویت مژه و ابرو را جدی بگیرید و از خالی شدن ابروها و مژه هایتان جلوگیری کنید. البته ناگفته نماند که مژه ها و ابروها نیز مانند موهای سر دارای چرخه رشد هستند و به طور طبیعی می ریزند، اما اگر این ریزش بیش از حد باشد باید علت آن را پیدا کرد و درمان کرد. در این مقاله ابتدا تمامی علل ریزش ابرو و مژه را توضیح می دهیم سپس بهترین و جامع ترین راهکارهای تقویت مژه و ابرو را بیان می کنیم. در ادامه مقاله همراه رایحه سلامت باشید تا با بهترین راهکار برای تقویت مژه و ابرو  آشنا شوید.

تقویت مژه و ابرو

مشاورین رایحه سلامت همه روزه در خدمت شما به منظور بهبود و اصلاح سبک زندگیتان هستند. شادابی و نشاط حق شماست 🙂

علت ریزش ابرو و مژه چیست؟

همانطور که در مقدمه تقویت مژه و ابرو اشاره کردیم، ابروها و مژه ها مانند موهای سر در یک چرخه طبیعی رشد می کنند. همانطور که رشد می کنند، در دوره ها و فصول خاصی می ریزند و دوباره به رشد خود ادامه می دهند. به همین دلیل است که اغلب بعد از بیدار شدن از خواب چند مژه و ابرو روی صورت خود می بینید.

اما ریزش بیش از حد موهای ابرو و مژه و تقویت مژه و ابرو را نباید دست کم گرفت. زیرا این مشکل می تواند نشانه برخی مشکلات در مکانیسم و ​​بیماری های طبیعی بدن از خفیف تا شدید باشد و یا تحت تاثیر عوامل دیگری مانند افزایش سن، استرس، عادات غذایی ناسالم و برخی عوامل فیزیکی قرار گیرد. یادتان باشد اولین قدم برای تقویت مژه و ابرو این است که دلیل ریزش را بدانید و سپس به سراغ درمان قطعی ریزش ابرو و مژه بروید.

ریزش مژه به دلیل افزایش سن

با افزایش سن، ریزش مو در سر، مژه و ابرو شدیدتر می شود. در واقع با بالا رفتن سن، تمام موهای بدن شروع به نازک شدن و تغییر رنگ می کنند. مژه ها و موهای ابرو نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

تنها چیزی که می تواند شما را از این ریزش وحشتناک در دوران پیری نجات دهد و منجر به تقویت مژه و ابرو شود، اصلاح تعدادی از عادات غلط و استفاده از ابزارهای مناسب (روغن های گیاهی، لوسیون ها، کرم های مخصوص و یا عصاره های گیاهی و معدنی) برای بالا بردن ابروها و همچنین افزودن مواد مغذی از رژیم غذایی به تغذیه است. سن جوانی.

بنابراین برای تقویت مژه و ابرو اگر می خواهید همیشه ابروهایی زیبا و پرپشت داشته باشید باید از این دو اندام به خوبی مراقبت کنید و در نتیجه باید از امروز شروع به تقویت مژه و ابرو کنید .

رژیم غذایی ناسالم و کمبود مواد مغذی

یکی از موثرترین عوامل در تقویت مژه و ابرو و پرپشت شدن موها این است که بدن شما تمام مواد مغذی مورد نیاز خود را به طور منظم و به مقدار کافی دریافت کند. تغذیه نامناسب، ناتوانی در تامین نیازهای بدن و مصرف زیاد فست فودها باعث تشدید ریزش ابرو و مژه در سنین بالا و همچنین ضعیف شدن فولیکول های مو می شود.

بنابراین برای تقویت مژه ها و ابروهای خود باید اختلالات تغذیه ای خود مانند بی اشتهایی عصبی، پرخوری عصبی را جدی بگیرید و به فکر درمان آن باشید.همچنین برای تقویت مژه و ابرو به طور مرتب سطح ویتامین های بدن خود را بررسی کنید و در صورت لزوم از مکمل ها (تحت نظر پزشک) برای جبران کمبود احتمالی استفاده کنید.

البته در مصرف این مکمل ها نباید زیاده روی کرد. نکته بسیار حائز اهمیت دیگر که در بسیاری از تجویزات امروزی در نظر گرفته نمیشود سطح پایین انرژی برخی از افراد است که در اصطلاح گردش خون ضعیفی دارند. در این افراد هر مقدار ویتامین‌ها و مواد مغذی به صورت اگزوژن (خارجی) تامین شود ولی به دلیل ضعف خونرسانی و یا در اصطلاح سردی بدن این مواد به موها، مژه ها و ابروها بسیار ناچیز میرسد.

اورگانهای اصلی بدن مانند قلب و کلیه ها و کبد بیشتر نیاز به این مواد دارند و چون بدن در تنش کم خونی یا سستی است ترجیح میدهد انرژی خود را صرف تامین مواد لازم برای این بخشها کند لذا با مصرف مداوم ویتامینها و مینرالها باز هم برخی افراد نتیجه خوبی نمی گیرند.

توصیه رایحه سلامت برای این افراد این است که علاوه بر مصرف مواد مکمل تجویز شده توسط پزشک با روغنهایی مانند روغن رزماری، روغن بابونه، روغن آویشن، روغن سیاهدانه، روغن کرچک و یا روغن های ترکیبی مانند گلدن آی بیومت موها و ابروهای خود را ماساژ دهند (در جهت رویش مو و نه در خلاف جهت).

ریزش مژه و ابرو

ندانستن ترفندهای اصلاح ابرو و عوامل فیزیکی

برخی از متخصصان پوست و مو بر این باورند که موچین مکرر ابرو یا اپیلاسیون و اپیلاسیون با موم باعث ریزش مو در این ناحیه می شود. پس از کشیدن مو، باید بیشتر از حد معمول منتظر بمانید تا دوباره رشد کنند و حتی ممکن است تا دو هفته طول بکشد.

با این حال، نگرانی از برداشتن ابرو با موچین به همین جا ختم نمی شود و می تواند مشکل جدی تری ایجاد کند. گاهی در اثر اصلاح نادرست ابرو با موچین و عدم اطلاع از نحوه کوتاه کردن ابرو، فقط ریشه مو جدا نمی شود و خونریزی میکروسکوپی در ریشه مو ایجاد می شود.

آلرژی و بیماری

یکی دیگر از دلایل ریزش ابرو و مژه حساسیت و آلرژی است که در هر سنی قابل مشاهده است. این حساسیت می تواند ناشی از استفاده از لوازم آرایشی دیگران یا استفاده از یک محصول آرایشی برای بیش از چهار ماه (یعنی بیش از تاریخ انقضای آن) باشد.

در واقع، از آنجایی که لوازم آرایشی حاوی مقادیر بالایی از مواد شیمیایی هستند، استفاده مکرر از آنها می تواند منجر به مشکلات پوستی دیگری شود که باعث ریزش ابروها و مژه ها یا حتی ریزش آنها می شود. یکی از بهترین راه های مکمل برای بهبود این آلرژیها و حساسیت ها پاک کردن آرایش با روغنهایی مانند روغن نارگیل و یا شی باتر بیومت است.

به عنوان مثال یکی از واکنش های آلرژیک التهاب و تورم پلک در اثر تماس مواد خاصی از ریمل با پوست اطراف چشم است و در این حالت مژه ها راحت تر از حد معمول کشیده می شوند. در برخی موارد، حساسیت به صورت اگزما و خارش خود را نشان می دهد و در نهایت باعث ریزش مژه و ابرو می شود.

رشد مجدد مژه ها

خبر خوب این است که مژه ها نیز مانند موهای شما چرخه رشدی دارند و اگر ریزش آنها ناشی از مشکلات داخلی یا بیماری نباشد، می توان رشد آنها را تحریک کرد.

برای تقویت ابرو و مژه چه باید کرد؟

زمانی که علت ریزش ابروها و مژه های خود را شناسایی کردید، وقت آن است که آن را درمان کنید و ابروها و مژه های خود را تقویت کنید. اولین قدم برای تقویت مژه ها و ابروها این است که یک سری عادات غلط را ترک کنید و کارهایی انجام دهید که باعث رشد موهای این دو عضو می شود.

راه حل های تقویت مژه و ابرو که در ادامه توضیح داده ایم به شما کمک می کند تا به سادگی و به سادگی ریزش ابرو و مژه های خود را تا حدودی کاهش دهید. برای نتیجه بهتر به شما توصیه می کنیم در کنار این ترفندها، داروهای خانگی تقویت ابرو و مژه را امتحان کنید و از نتایج شگفت انگیز آن لذت ببرید.

شانه زدن ابرو و مژه

یکی از ساده ترین و در عین حال موثرترین راه ها برای تقویت مژه ها و ابروها شانه زدن روزانه آنهاست. شانه کردن ابروها باعث رشد آنها می شود و همچنین از نامرتب به نظر رسیدن آنها جلوگیری می کند. زیرا برای تحریک رشد ابرو بهتر است حداقل به مدت ۱۲ هفته به ابروهای خود دست نزنید و از اصلاح با موچین، نوار چسب یا موم و به طور کلی ابزارهای رفع موهای زائد خودداری کنید.

در این مدت می توانید از کانسیلر برای پوشاندن موهای ناخواسته اطراف ابرو استفاده کنید. البته منظور از دست نزدن کندن یا حذف موهاست. دقت کنید ماساژ ابرو یا ایجاد خون رسانی توسط شانه چوبی و ابزارهای چوبی سبب تقویت هم میشود.

علاوه بر ابرو، تجربه برخی افراد ثابت کرده است که شانه زدن مژه نیز می تواند معجزه کند. این ذرات آلودگی و گرد و غبار را که مانع رشد سالم مژه ها می شوند را از بین می برد و همچنین گردش خون را تسریع می کند. با تسریع گردش خون، مواد مغذی بیشتری به ریشه مژه می رسد و در نتیجه ضخامت موهای مژه افزایش می یابد. برای این کار، مژه ها را از پایین تا انتها با برس مخصوص به مدت ۵ دقیقه، روزی دو بار شانه کنید.

تقویت مژه و ابرو با ماساژ

همانطور که در مورد شانه زدن برای تقویت مژه و ابرو گفتیم، ماساژ همچنین گردش خون را بهبود می بخشد و به بلند شدن ابرو و مژه کمک می کند. با ماساژ مواد مغذی بیشتری به فولیکول های مو در این ناحیه می رسد و باعث رشد بهتر و بهتر آن ها می شود. برای تقویت مژه ها و ابروها می توانید از انواع روغن های طبیعی که در قسمت درمان های خانگی ارائه می دهیم برای ماساژ پلک یا ابرو استفاده کنید.

از روغن مورد نظر به خصوص برای ماساژ پلک ها مقدار کمی استفاده کنید تا به داخل چشم نفوذ نکند. پلک ها را به آرامی با حرکات دایره ای ماساژ دهید. برای تقویت مژه ها و ابروها بهتر است روزی ۲ بار و هر بار ۵ دقیقه پلک ها را ماساژ دهید و همچنین روزی ۲-۱ دقیقه را به ماساژ ملایم ابرو اختصاص دهید. این کار را برای یک تا سه ماه تکرار کنید.

نکته مهم در مراقبت از مژه و ابرو

بیشتر اوقات دلیل ریزش ابروها و مژه ها استفاده مکرر از لوازم آرایشی بی کیفیت و حتی بدتر از آن برداشتن صحیح آنهاست.

درمان ریزش ابرو و مژه چقدر طول می کشد؟

موهای بدن انسان در طی یک دوره زمانی رشد می کنند و رشد مجدد ابروها و مژه ها نیز از این قاعده مستثنی نیست. به طور متوسط ​​۴ تا ۸ هفته طول می کشد تا مژه ها پرپشت شوند و ۶ تا ۸ هفته برای رشد مجدد ابروها. با این حال، بسیاری از افراد، به خصوص خانم ها، دوست دارند ابروهای خود را زودتر پر کنند یا مژه های پرپشت تری داشته باشند.

اگر ریزش ابروها و مژه های شما به دلیل بیماری ها یا کمبودهای داخلی نیست، می توانید از محلول های طبیعی برای تقویت مژه ها و ابروهای خود استفاده کنید. برای مشاوره و راهنمایی میتوانید از طریق شماره تماس سایت با کارشناسان رایحه سلامت در تماس باشید.

پیشنهاد شگفت انگیز رایحه سلامت برای تقویت مژه و ابرو (روغن ترکیبی گلدن آی بیومت)

این روغن از ترکیب روغنهایی مانند رزماری، بابونه، شی باتر، نارگیل و اسانس های طبیعی نعناع و رزماری تشکیل شده که فرمولاسیون آن نتیجه چندین سال پژوهش پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی میباشد. این روغن که یک محصول کاملاً دانش بنیان است به صورت روزی دوبار و هر بار با ۵ دقیقه ماساژ توصیه میشود.

البته در نظر داشته باشید روغن گلدن آی بیومت را برای تقویت مژه و ابرو خصوصاً باید در جهت رویش مو و نه در خلاف جهت آن استفاده کرد و ماساژ داد. پیشنهاد میشود قبل از مصرف این روغن صورتتان را با صابون های گیاهی مانند صابون هویج بیومت و یا صابون زغال اکتیو بیومت و یا صابون قهوه و … با آب ولرم رو به گرم بشورید. البته گرمای آب نباید منجر به سرخ شدن و داغ شدن پوستتان شود.

روغن تقویت مژه و ابرو بیومت

روغن گلدن آي يکي از بهترين ترکيبات مکمل درمان و تقويت مژه و ابرو است. ماساژ روزي دوبار اين روغن به مدت يک ماه نتيجه شگفت انگيز را در بر خواهد داشت. البته با صرف نظر از فاکتور ژنتيک. این روغن از ترکیب روغنهایی مانند رزماری، بابونه، شی باتر، نارگیل و اسانس های طبیعی نعناع و رزماری تشکیل شده که فرمولاسیون آن نتیجه چندین سال پژوهش پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی میباشد. این روغن که یک محصول کاملاً دانش بنیان است به صورت روزی دوبار و هر بار با ۵ دقیقه ماساژ توصیه میشود.

منبع جهت مطالعه بیشتر:

منبع شماره یک (What to know about eyebrow hair loss)

منبع شماره دو (Five Reasons for Eyebrow Loss)

عضویت در خبرنامه

سبد خرید
0 مورد سبد خرید